Els entorns virtuals, ajuden al professor, ja que li faciliten el control i procès d'aprenentatge que van seguint els seus alumnes, però també ajuda al propi alumne.
Un exemple, seria aquest link:
http://biblioteca-santjordi.blogspot.com/. Aquí podem veure, que és el blog de la biblioteca de l'escola Sant Jordi de Lleida, on els pares, mares, docents, alumnes...pot participar i opinar sobre els diferents projectes, llibres...que van posant els creadors del blog. Per tant, podem veure que no només afecta la relació del infant/professor sinó que també pot implicar la família i resta de personal de l'escola.
Per això, els EVA, són una eina de caràcter cooperatiu, perquè impliquen el treball entre més d'una persona per ajudar en el procès d'aprenentatge del alumne.
D'altra banda, penso que tot i això, encara falta molta formació per al professorat i per als pares, ja que molts segueixen veient l'ús d'eines com les EVA, com un element més de distracció que no pas d'aprenentatge.
Així doncs, puc dir que aquests entorns virtuals d'aprenentatge, ajuden a treballar de forma cooperativa, permeten seguir i adaptar els recursos a les necessitats de cada alumne, són una eina de constant comunicació i coordinació entre els diferents elements del procès d'aprenentatge, i finalment, ajuden en l'atenció individualitzada en l'alumne.
He trobat un exemple d'entorn virtual, encara que és per a adults, us deixo el link, és un projecte del govern español per oferir cursos de formació, penso que és molt interessant, perquè no només es pot treballar amb els infants sinó al llarg de tota la vida, mitjançant, aquests entorns virtuals:
http://www.youtube.com/watch?v=Y9gnqfJjZSc
Sóc una alumna de 2n curs de la ub, estem fent un diàri sobre l'aplicació de les TIC en l'etapa d'educació infantil, dins el marc de l'assignatura d'alfabetització digital.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada